Preloader - Spinner

כריכות מסביב לעולם

כריכות מסביב לעולם

איך חלמו את הספר במקומות אחרים? ברור שאנחנו סקרנים לדעת, אבל קודם כל אנחנו חייבים לקרוא את הספר עצמו, להגדיר לעצמנו את הרעיון או המוטיב המרכזיים ולהתחיל לחשוב עליהם במונחים של צורה וצבע. רק אז, אחרי שאנחנו יודעים מה לבקש מחן מותר – לנו ורק לנו. לה אסור –  להציץ בכריכות אחרות שנעשו לספר בעולם הרחב.

איך מתארים את התחושה של התפוררות הזיכרון? הקושי הזה הביא מעצבי כריכות להדגיש אלמנטים אחרים באליזבת איננה – סיפור התעלומה שמשך חלק מהכריכות לכיוון האופייני לספרי מתח והסיפור ההיסטורי שמשך כריכות אחרות של אלמנטים תקופתיים.

ים ומים. אלו המוטיבים הבולטים בשיר לאיזי ברדלי. ועדיין היה מי שחשב שנכון יותר לשים ציפור שיר על הכריכה. אחרי הכל – יש שיר בשם הספר…

כשמדובר בקלאסיקה בת 200 מגוון הכריכות הוא אינסופי. כמעט. בחרנו כמה מהן. את הקטלוג השלם של כריכות אמה אפשר לראות כאן

איזה צבע נכון יותר עבור הצרה עם עזים וכבשים – חום או כחול?

הרוחות של בלפסט. בחלק מהמקומות אליו הגיע הספר בחרו לשנות של שמו לשניים עשר, על שם שתיים עשרה הרוחות. כשמדובר בספר מתח הכללים ברורים – כהה ומאיים ולא לשכוח לציין את שם הספר והסופר בגדול!

לידיה מתה אבל הם עדיין לא יודעים זאת. כך נפתח הספר כל מה שלא סיפרתי. האם לרמוז על המוות הזה שסביבו נעה כל העלילה כבר בכריכה? מרבית מעצבי הכריכות העדיפו שלא.

לא פשט לתקשר חוסר תקשורת. הכריכות של שטום עשו זאת כל אחת בדרך שונה.

העבודה על הכריכה של שיבה היתה יוצאת דופן בכמה מובנים. לכריכה שנבחרה, למשל, קדמה רק סקיצה אחת שנפסלה לעומת רבות שנעשו ונפסלו בכריכות אחרות. ידענו בדיוק מה אנחנו רוצים וכשהצצנו בכריכות הזרות הבנו שאנחנו לא היחידים שחשבו על הצבעוניות המסוימת הזו ועל  על דמות האישה – לא אחת מסוימת אלא אם טיפוס –  שמלווה אותנו מאז הקריאה בספר.

יש משהו מרתק בהתבוננות הכריכות הזרות. זו תזכורת לכך שלמרות שבתהליך ההוצאה לאור הספר הופך לילד שלנו הוא למעשה גם ילדם של רבים אחרים. ועדיין – אם תשאלו – הפנים שהוא מציג אצלנו הן היפות ביותר, לטעמנו. ככה זה עם הילדים שלך. הם תמיד הכי יפים…

 

 

תגובה אחת על “כריכות מסביב לעולם”

  1. Loving the information on this web site, you have done outstanding job on the articles.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *